ervaar de toekomst van rijlessen

Zó werkt het

Simulator


Virtual Lane rijsimulator met autostoel, force-feedback stuur en pedalen voor innovatieve rijschooltraining

Stap in de simulator en ervaar hoe realistisch rijden kan voelen. Dankzij subtiele haptische feedback lijkt het alsof je echt op de weg rijdt.

Virtual Lane autostoel en force-feedback stuurunit voor realistische VR-rijles simulator bij rijscholen
Virtual Lane rijsimulator pedalen, schakelpook, stuur voor praktijkgerichte rijopleiding in de rijschoolbranche
Virtual Lane VR-bril met 360-graden verkeerssimulatie voor duurzame en veilige rijlessen

360° zicht in een virtuele auto. Je stapt volledig in een digitale wereld die aanvoelt als een echte autorit.

VR-bril

Virtual Lane handtracking rijlessoftware registreert natuurlijke stuurbewegingen in verkeerssimulator

Hand-tracking


Leerlingen zien hun eigen handen in de virtuele omgeving en bedienen alles met natuurlijke bewegingen.

Eye-tracking


De VR-bril registreert waar de leerling naar kijkt. Zo ontstaat inzicht in kijkpatronen en aandachtspunten.

virtuele coach ai-instructeur in virtual lane rijlessimulator voor moderne rijschool

Virtuele coach


De virtuele coach geeft tijdens het rijden duidelijke instructies en feedback. Zo krijgen leerlingen inzicht in hun sterke punten en verbeterpunten.

Virtual Lane score analyse radar na VR-rijtraining met Koppeling beheersing, Intenties aangeven, Visueel bewustzijn, Anticipatie en inzicht, Stuurcontrole, Versnellingspooktechniek, Gaspedaalbeheer, weergegeven met verschillende scores en kleuren.

Score-analyse


Na elke rit ontvang je een inzichtelijke, op data gebaseerde beoordeling van je rijles. Je ziet precies welke vaardigheden goed gingen en waar nog ruimte zit voor verbetering.

Ervaar het zelf!

Virtual Lane vr-bril met realistische 360-graden auto-cockpit voor virtuele rijles in simulator

Neem contact op

Vertel kort waar je naar zoekt. We reageren snel en denken graag met je mee!

FAQs

  • Hoewel de pilot nog loopt, zien we nu al duidelijke besparingen:

    – geen brandstofverbruik

    – geen slijtage of onderhoud aan lesauto’s

    – minder druk op instructeurs

    – lagere variabele kosten per uur

    We verwachten dat dit zich vertaalt naar een aanzienlijk efficiënter verdienmodel.

  • De meeste leerlingen kunnen probleemloos trainen in onze simulator. Alleen bij specifieke medische aandoeningen, zoals epilepsie, of bij extreme gevoeligheid voor motion sickness, kan gebruik worden afgeraden. In de praktijk blijkt dit slechts bij een zeer kleine groep voor te komen.

  • Tijdens de pilot trainen we op basisvaardigheden zoals wegrijden, schakelen, parkeren en bijzondere verrichtingen. Daarnaast testen we ook situaties die normaal zelden voorkomen, zoals rijden in het donker, bij gladheid of met onverwachte obstakels. De simulator groeit mee met de leerling.

  • De simulator vormt een ideale start van de rijopleiding. Leerlingen maken op een laagdrempelige manier kennis met voertuigbeheersing, zonder druk van verkeer of instructeur. Hierdoor stappen ze zelfverzekerder de lesauto in en kunnen praktijkuren efficiënter worden ingezet.

  • Na elke sessie ontvangt de leerling een persoonlijke analyse. Deze score is gebaseerd op handelingen, kijkgedrag en reacties op verkeerssituaties. Zo krijgt de instructeur inzicht in sterke en zwakke punten, en kan de opleiding gericht worden aangepast.