
wij zetten de nieuwe standaard voor rijopleidingen
bij Virtual Lane maken we mobiliteit efficiënter, groener en veiliger. met onze realistische vr-rijsimulator kunnen leerlingen op een nieuwe manier leren autorijden: virtueel, veilig en op hun eigen tempo.
geen stress in het verkeer, geen brandstofverbruik, maar een toekomstgerichte leservaring, ondersteund door slimme software, ai-feedback en meeslepende scenario’s. samen met rijscholen bouwen we aan
een nieuwe standaard in rijopleidingen.
Wie zijn wij?
Wij zijn Sven en Laurens – twee jonge ondernemers die geloven dat het anders kan in de rijopleiding. Met een frisse blik en veel doorzettingsvermogen bouwen we aan Virtual Lane: een innovatieve simulator die leren autorijden slimmer, veiliger en duurzamer maakt.
Koffie doen en kennismaken?
Partners
kennis- & operationeel partner,
Amsterdam
Software development,
Eindhoven
Supporting partner,
Beesd en Maastricht
Virtual Lane in de media
Neem contact op
Vertel kort waar je naar zoekt. We reageren snel en denken graag met je mee!
FAQs
-
Hoewel de pilot nog loopt, zien we nu al duidelijke besparingen:
– geen brandstofverbruik
– geen slijtage of onderhoud aan lesauto’s
– minder druk op instructeurs
– lagere variabele kosten per uur
We verwachten dat dit zich vertaalt naar een aanzienlijk efficiënter verdienmodel.
-
De meeste leerlingen kunnen probleemloos trainen in onze simulator. Alleen bij specifieke medische aandoeningen, zoals epilepsie, of bij extreme gevoeligheid voor motion sickness, kan gebruik worden afgeraden. In de praktijk blijkt dit slechts bij een zeer kleine groep voor te komen.
-
Tijdens de pilot trainen we op basisvaardigheden zoals wegrijden, schakelen, parkeren en bijzondere verrichtingen. Daarnaast testen we ook situaties die normaal zelden voorkomen, zoals rijden in het donker, bij gladheid of met onverwachte obstakels. De simulator groeit mee met de leerling.
-
De simulator vormt een ideale start van de rijopleiding. Leerlingen maken op een laagdrempelige manier kennis met voertuigbeheersing, zonder druk van verkeer of instructeur. Hierdoor stappen ze zelfverzekerder de lesauto in en kunnen praktijkuren efficiënter worden ingezet.
-
Na elke sessie ontvangt de leerling een persoonlijke analyse. Deze score is gebaseerd op handelingen, kijkgedrag en reacties op verkeerssituaties. Zo krijgt de instructeur inzicht in sterke en zwakke punten, en kan de opleiding gericht worden aangepast.